Informacje
Matematyczne aspekty Edukacji przez ruch
W grudniu wszystkie klasy 0 – III realizowały projekt „Matematyczne aspekty Edukacji przez ruch”. W trakcie zajęć uczniowie wykonywali w rytm muzyki plastyczne karty pracy które stały się punktem wyjścia do zredagowania, zadań matematycznych – ich rodzaj zależał od poziomu klasy. W klasach młodszych dokonywano porównywania zbiorów, w starszych odejmowania, dodawania a także mnożenia i dzielnia. Istotną rzeczą był fakt, że to uczniowie na bazie tego co zrobili, układali treści zadań.
Przykładowe zadania:
Klasa została podzielona na 3 grupy. W I wycięto 29 kółek, w II – 30, a w III – 31. Ile kółek przygotowała klasa?
Grupa I miała 11 kół. Na choinkę potrzebowała 10. Ile kół im zostało?
Efektem finalnym jest dekoracja całego segmentu D świątecznymi dekoracjami powstałymi w czasie realizacji projektu.