Informacje
Projekt wielokulturowy - część I
Tegoroczny grudniowy projekt edukacyjny w naszej szkole odbył się pod hasłem wielokulturowości. Ważnymi celami projektowego tygodnia stało się zrozumienie idei wielokulturowości poprzez poznanie elementów kultury wybranych krajów, a także odkrycie, w jaki sposób kultury wielu różnych narodów przenikają się i współistnieją w polskiej kulturze zwłaszcza w codzienności, języku, zwyczajach, literaturze.
13 grudnia uczniowie wszystkich poziomów klas spotkali się ze swoimi nauczycielami, by dzielić się wiedzą zdobytą w trakcie przygotowań do tygodnia wielokulturowego, uczyć się, analizować, słuchać prelekcji i tworzyć różnorodne prace.
Cześć dzieci z klas 1-3 poznała zwyczaje świąteczne wybranych krajów europejskich związane z obdarowywaniem prezentami, wyglądem ozdób świątecznych, datami świąt oraz tradycyjnymi potrawami. Nauczyły się także położenia państw na mapie, ich stolic oraz słów przydatnych do stworzenia życzeń i pozdrowień. Zaśpiewały piosenkę świąteczną w języku angielskim. Poznały także bajkę o białym słoniku Djimonie, który miał takie same potrzeby i cechy jak inne szare słonie. W efekcie pracy uczniów z klas 1-3 powstały plakaty, lapbooki, „wielokulturowe drzewka choinkowe”, kartki z życzeniami, plastyczne „talerze świąteczne”. Po analizie bajki pozostało przeświadczenie, że ludzie mogą różnić się między sobą pewnymi cechami, a i tak ich najważniejsze potrzeby i pragnienia pozostają niezmienne.
Część uczniów z klas 4-8 odbyła kulturowe podróże w kierunku Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Włoch, Wielkiej Brytanii lub Francji - ale o tym przeczytacie już w drugiej części naszej relacji.